My name is Erin Christiansen and I come from the United States. I was born and raised in the state of Kansas, which is directly in the center of the US. I also went to university here, at the University of Kansas. I studied environmental science, French language, and German language. I graduated university in May 2015 and then moved to the state of Connecticut, in the northeastern US. In Connecticut, I worked for an organization that provides students with extra activities outside the classroom like kayaking, sailing, and exploring coastal ecosystems.

I have visited Germany a couple times before moving here this year, but I have never lived here for an extended period of time. I am excited to help the students with their English language skills and gain confidence in their abilities. I am also excited to experience life in Germany! Most of Kansas has lots of farms and lots of small towns, so I already notice lots of similarities between the US and Germany! I am excited to explore the local area, as well as visit other parts of Germany, and better my German language skills. I think Germany is a beautiful country with very nice and welcoming people and I am looking forward to my year here!

---

Mein Name ist Erin Christiansen und ich komme aus den USA. Ich bin in Kansas geboren und aufgewachsen. Kansas liegt ungefähr in der Mitte der USA und ich besuchte dort auch Universität. Ich habe Umweltwissenschaften, Französisch und Deutsch studiert. Nach meinem Studium bin ich nach Connecticut im Nordosten gezogen. Dort arbeitete ich mit einer Organisation, die außerunterrichtliche Angebote für Schüler anbietet (Kajak fahren, segeln und die Erforschung der Küstenregion).

Ich habe Deutschland schon einige Male besucht bevor ich dieses Jahr hierhergezogen bin. Ich freue mich auf die Arbeit mit den Schülern und ihnen dabei zu helfen in der Sprache besser zu werden und sie zu motivieren. Ebenso bin ich gespannt auf die Erfahrungen, die ich während meines Aufenthaltes mit dem Alltag in Deutschland machen werde. In Kansas gibt es viele Bauernhöfe und kleinere Städte, so dass ich schon ein paar Gemeinsamkeiten zwischen den USA und Deutschland feststellen konnte. Ich freue mich darauf die Umgebung Munsters, aber auch die größeren Städte zu erkunden und meine Deutschkenntnisse zu verbessern. Ich finde, dass Deutschland ein schönes Land mit vielen netten Menschen ist und ich freue mich auf das Jahr hier.

Zum Seitenanfang